. Han är fortfarande fly förbannad över "tilltaget" men vill man inte lyssna och fatta så får man ju inget veta, och dessutom vet han ju inte vem han ska skylla på, för alla nekar.![]()
Men vi på utsidan vet sanningen....
. Han är fortfarande fly förbannad över "tilltaget" men vill man inte lyssna och fatta så får man ju inget veta, och dessutom vet han ju inte vem han ska skylla på, för alla nekar.![]()
Den här markägaren har inte gett någon nyckel åt någon för "ni får väl ordna nån annan väg om ni ska dit" hette det. Hur nu det skulle gått till är en gåta, antingen spränga bort massor av berg eller bygga en lång bro över en sjö och mosse.Det går bra att sätta bommar eller grindar även på en väg med servitut. Markägaren är skyldig att ge nycklar till övriga markägare som har rätt att använda servitutvägen. Han har däremot ingen skyldighet att ge nycklar till de som utför jobb på grannmarkerna utan det räcker med att ge till markägarna.
Jag är markägare och satt upp grindar vid de vägar som går in på min mark men de är inte låsta men jag överväger att göra det eftersom det har hänt att folk dumpar skräp på min mark. Det största som har blivit dumpat är en tvättmaskin och man blir så trött på det