Löparskos dämpning, men med vardagsskos/sneakers/aproachskos/vandringsskos utseende?

Som rubriken anger letar jag efter en snygg lite nättare vandringsinspirerad vardagsko som ändå har de bättre löparskornas dämpning. Detta då jag upplever alla löparskor så otroligt fula och klumpiga.

Har Scarpa Mojito sedan många år och gillar utseende på t.ex. Dolomite 54 Low. Båda är snygga och funkar i både staden, resan och dagsvandring. Men numera önskar jag mer och bättre dämpning för hela foten. Tjocka inlägg funkar inte då det lyfter foten för mycket i skon.

Någon som har förslag?

Som rubriken anger letar jag efter en snygg lite nättare vandringsinspirerad vardagsko som ändå har de bättre löparskornas dämpning. Detta då jag upplever alla löparskor så otroligt fula och klumpiga.

Har Scarpa Mojito sedan många år och gillar utseende på t.ex. Dolomite 54 Low. Båda är snygga och funkar i både staden, resan och dagsvandring. Men numera önskar jag mer och bättre dämpning för hela foten. Tjocka inlägg funkar inte då det lyfter foten för mycket i skon.

Någon som har förslag?

Någon?

Det här med utseende till vardags kan vara svårt men har haft både reebok och nikeskor på kontoret, men dämpning nära löparskorsm dick inte så höga. Det finns flera modeller i helsvart plastskinn (i alla fall hos reebok) och funkar till vardags även om kanske inte helt perfekt till kostym.
Jag minsn inte exakt modell men något i denna stilen

Jag tror du ska gå till buik och prova så du får den dämpning du vill ha, det är nog svårt via nätet.

/Patrik

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Under Armour har lite mer diskreta modeller,

Jag har äldre höga Valsets i både brunt och svart som jag har varit nöjd med - lätta, väldämpade. Men som på andra löparskor åldras sulan hyfsat snabbt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips