Löpargrupper ?

Jag är sugen på att börja spring med andra i grupp men efter en sökning så hittar jag bara grupper som kräver betalt för att få vara med. Finns det inga ideella grupper?

Ni som är med i betalgrupper, är det värt det?

Har inga ambitioner med löpningen i sig då jag sprungit ganska mkt tidigare, utan jag försöker bara hitta sätt att träffa andra människor.

Bor i sthlm och letar löpargrupp här men den generella frågan gäller väl hela landet.
 
Den typen av löpargrupper du söker hittar du kanske främst på facebook. Gå med i en lokal grupp för ditt område och ställ frågan där. Jag ser i den lokala gruppen där jag bor att det bildas löpargrupper här och där, oftast av folk som inte har högre ambitioner än att träffas och springa tillsammans.
Annars kan det ju finnas föreningar som har löpargrupper, då kostar det oftast, fast väldigt lite. Kolla med lokal idrottsförening, Friluftsfrämjandet, Korpen.
Sen finns ju också Inlöparna på många orter. Det är löpargrupper som är till för att främja integration på det sättet att nya och gamla svenskar träffas och springer tillsammans. De brukar vara gratis.
 
Hej, tipsar om Stockholm gerillalöpare som finns i fb-grupp på Facebook. Mycket trevligt folk där. De kör i första hand backpass på onsdagskväll i hammarbybacken, som är anpassade till alla. Men ibland även långpass
 
De jag kommer på:

Jag har en kollega som gillar sitt närliggande Team Nordic Trail, de finns på många ställen, betalgrupper:
https://www.teamnordictrail.se/

Jag gjorde en betal-termin med Runacademy, det var väldigt bra på så sätt att det var olika typer av pass varje gång, och väldigt vettiga ledare. Nyttigt för mig med att bryta det som huvudsakligen är ensamlöpning i min egen lunk. Däremot hade jag det krångligt rent logistiskt att ta mig till och från motionsområdet där de höll till.

Icebug kör Forest Femmes lite här och var, gratis men ett initiativ för löpare av kvinnligt kön bara:
https://icebug.se/forestfemmes
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.