Kanotmarathon 2021?

Hej

Jag börjar känna mig mogen för att prova på mitt första kanotmarathon under 2021. Har inga ambitioner att paddla som elit utan jag är mera ute efter att prova på att paddla en lite länger tur med tävlingskänsla och framförallt upplevelsen att prova nya vatten och kanske hitta nya paddelkompisar ute på vattnet.

Vilka kanotmarathon finns det i landet? Dalsland känner jag till men hittar inga flera som arrangerats de senaste åren, är intresset för denna form av paddling sviktande?

Jag är också sugen på att prova en multisporttävling under 2021, har sneglat lite på Åre Extreme Challange men det är lite i tuffaste laget med alla höjdmetrar under löpningen. Vilka Multisporttävlingar finns det som man kan ställa upp i som solo med en kajak/surfski? Partävlingar går bort då jag inte har någon träningskompis som är intresserad av multisport.
 
Bra tips, lite långt att åka ifrån Arboga utan övernattning.

Det jag hittar som ligger närmare är:
Dalslands kanotmaraton - inställt 2020, blir troligtivs av 2021

Stockholm Kanotmaraton - Samma namn men i ny tappning?

Strängnäs kkanotmaraton - inte arrangerat sedan 2016.

Linköpings kanotmaraton - Inte arrangerat sedan 2018

Götakanalsloppet - inställt 2020.

Nötteröyn runt (Norge) - Arrangerat 2020

Det verkar också arrangeras SM regelbundet, men det är inte riktigt min nivå eller ambition i mitt paddlande.

Det känns som att många maraton inte längre blir av, är intresset för denna form av paddling minskande?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.