Löpar skor!

Jag köpte ett par IceBug Navigator för ett par veckor sedan och är mycket nöjd. De är inte så jättelätta, men blir inte tyngre med lite vatten på. De är inte så dämpade så man får ta det försiktigt på asfalt. Bra grepp och skönt hälgrepp i uppförsbackarna.

Mycket bra passform för mig, inte trångt vid tårna.
Navigator kunde kanske haft lite snyggare färg, men med lite lera på så spelar det inte så stor roll.

Man får knyta dubbelknut annars glider de glatta skosnörena upp snabbt.

Jag valde att ta en modell utan fasta dubbar, så köper jag till en sån där TrailWeb Buggrip som man kan dra på om det blir is.

Hälsningar Daniel

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
En av Spirit-modellerna är med i test i senaste numret av Runners World (svenska), kika i den om du inte läst den redan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips