Locket till vattensäcken sitter fast!!!!

Jag har en vattensäck typ Dromedary MSR. Det sitter ett större skruvlock och i det locket skruvas sedan vattenslangen med bitmunstycket fast. Nu har det stora locket fastnat och går inte att lossna. Den lilla fästet till slangen går i och för sig att få bort så jag kan fortfarande använda den ... men inte torka den lika lätt eller göra ren den som jag vill.
Vad ska man göra?? Jag har försökt med våld och mer våld, flera gånger under några veckors tid, men det är så svårt att hitta något sätt att hålla i ringen som sitter i säcken. Vad gör man?? Någon som har tips,erfarenheter av liknande eller idéer??

/Lennart

Gissar att du haft sportdryck som klibbat igen?! Om så är fallet så kör den under kranen med varmvatten. Men nästa gång kan du skruva av "locket" innan du lägger undan den. Jag brukar "lufat" den när den inte används, tycker att den får en unken smak i vattnat annars.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bra idé, men jag har aldrig haft annat än vatten i säcken (i ryggan vid långfärdsskridskor eller på durken i kajaken). Gängorna i ringen som sitter i säcken har en gummiliknande yta och jag misstänker att det ger en för stor friktion mot plastgängorna i locket om det skruvas fast lite för hårt. Borde ha smörjt med vaselin eller annat tidigare. Jag brukar också förvara den öppen men om man inte får av locket så blir det knepigare. Några fler idéer som kan hjälpa????

/Lennart

mera våld

tiddelipom; sa:
Jag har försökt med våld och mer våld, flera gånger under några veckors tid, men det är så svårt att hitta något sätt att hålla i ringen som sitter i säcken. Vad gör man?? Någon som har tips,erfarenheter av liknande eller idéer??

/Lennart

är den hel fortfarande har du inte våldat den tillräckligt;-)

Elementärt min käre Watson

Finns ett sätt :)

Lägg hela manicken i frysboxen. Låt den ligga där så pass länge så att den är stelfryst.

Koka upp vatten i en gryta och lägg i en bomullstrasa modell tjock.

Ta ut den från frysen, lägg den på ett plant ställe. Ta ut trasan ur det kokande vattnet (helst inte med blotta händer :) ) och snurra runt den runt kapsylen. Ta i för kung och fosterland.

Borde funka, har gjort så några ggr själv :D

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips