Ljungdalen - Fältjägaren

Hej
Tänkte om ca 1,5 mån ta en tur från Ljungdalen till Fältjägaren och sen vidare mot Helags osv
Frågor:
Finns det en markerad led från Ljungdalen till Fältjägaren?
Och isåfall hur lång är den och var startar den (kläppen?)?
Jag gick från Ljungdalen med start vid en skidlift (glömt namnet) mot Helags förra året men då såg jag inga "Fältjägaren markeringar/skyltar...
Mvh ///Kjelle

Skidlift!

Det måste vara Torkilstöten du menar. Därifrån går det en led mot Helags. Ca 12 km i västlig riktning. Från Helags går en led söderut mot Fältjägarstugan och Ramundberget.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fältjägarn!

Nej det går ingen led direkt mot Fältjägarstugan från Torkilstöten. Den närmaste leden är den som kallades Pilgrimsleden, nu står det Jämt-Norgevägen på min Calazokarta. Jag vet inte riktigt var den startar (nån km söder om Torkilstöten tror jag vid stugbyn) Den går sedan mot Sylsjön och korsar leden Helags Fältjägarn nån km innan Predikstolen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips