Ljungan-Gåsån via Holkendurrie

Tänkte vandra den mindre leden Holkendurrie men undrar lite hur skicket på leden är? Vad jag hört skall det vara en riktigt fin sträcka. Tar gärna emot tips på bra tältplats oxå.

Leden är fin och inga problem alls att följa. Stor del av sträckan går man uppe på en ås mitt i dalen.

Finast tältplatser är vid Gåsån, innan du möter leden Helags-Gåsen. Finns platta fina platser precis vid jokken. Folk har gjort iordning små eldstäder så det är lätt att hitta.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej, tack för tipsen. Såg några som tältade vid gåsån när jag gick där för några år sedan och det såg riktigt mysigt ut.

om man går norrut och kommit förbi stora Härjångsstöten, kan man snedda upp mot Gåsen. När man kommit upp en bit finns det många väldigt fina ställen med gräs, bäckar och fin utsikt. Nere i dalen när man kommit så långt norrut är det mer vide och mygg.
/Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips