Livsmotto?

emrask; sa:
/.../
I serien "Våra värsta år" säger Bundys granne "Life´s a bitch, and then you die".
Al Bundy svarar kallt: "Life´s a bitch, then you marry and THEN you die".
/.../
Nu börjar vi komma nånvart! Naturligtvis måste det vara ett förvanskat Al Bundy-citat som jag hakat upp mig på!
Håkan K; sa:
Vet inte var jag fått det här ifrån. Det kan vara hämtat ur nån film och jag kan också missuppfattat delar av/hela mottot:

"Life's a bitch, and then you marry one"
Och inte som Buda skriver:
Buda; sa:
Sisters of Mercy sjunger ju:

"Life's a bitch, and then you die"

men med det som livsmotto vore kanske inte livet en picknick i parken... :)

/Håkan
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kanske skall säga att jag är flygare (flyger helst utan motorer...) och jag har en hängflygkollega i Österrike som har som motto;

No work
No money
No girlfriend
No future
But time to fly!

Borde väl även gälla för andra aktiviteter?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det här är också en gammal klassisk tråd :) Jag har några nya:

1. I morse var jag nykter men nu mår jag bra.

2. Gör inte idag det som du kan göra imorgon.

3. Livet är ett enda långt lidande med korta avbrott av lycka.

~Paul~
 
dePaul; sa:
...
2. Gör inte idag det som du kan göra imorgon.
...

~Paul~

En variant:
-Det man inte gör idag slipper man göra om i morgon

Och några till:
-Det man inte vet, har man ingen aning om
-Har man slagit yxan i båten får man ro som f*n

//Andreas
 
'Thea heat thea aeth haet teh'

Mitt eget. Jag dricker ju te. Det kan betyda olika. Fast 'what a day for a daydream' ibland, men ibland världsligare.

L
 
"Den människa har inte levat som inte har legat i tält i öknen och hört kamelerna grumsa."
-Ivan Aguéli (1869 - 1917)
 
Jag är mest optimist, men ibland tittar cynikern i mig upp:
"Livet är som att gå i en lång mörk tunnel, och när man äntligen ser ljuset i andra änden, då är det tåget som kommer."

I någon serietidning, Larson kanske, så läste jag detta:
"Livet är som en pygmé, kort och svart."
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.