liten vingpaddel?

Hej,

Har motions- och turpaddlat några år med vingpaddel från Polledo och gillar iden med vinge, inte minst för dess förmåga att ge respons på god teknik. Jag får dock en känsla av att köra på på lite för hög "växel" (orkar inte hålla ordentlig frekvens efter lång tid eller i motvind trots ganska låg pulsnivå). Jag har därför börjat titta efter paddel med mindre bladyta, t. ex Bracsa FW, Kajner1sx, Lettman warp xs, Select s. Tacksam för synpunkter eller erfarenheter om dessa eller andra vingpaddlar med liten yta lämpliga för motion/motionslopp/tur.
Hälsningar, thomnils

Kanuk Children

Jag har nu i många år använt Kanuk Children som långturspaddel med lastad havskajak. När jag kollar på Kanuks hemsida är det nog den paddel som numera kallas 511 Paddel "Kanuk Pro".

Som alternativ skulle jag föreslå Epic Small Mid Wing, men den är nog en bra bit dyrare än Kanuk.
Själv har jag den lite större Epic Mid Wing. Den är riktigt skön att paddla, men för mig är den lite för stor med lastad havskajak. Passar bättre till motionskajaken eller tom havskajak.

Enligt mitt tycke uppför de sig snarlikt i vattnet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips