Liten termometer/klocka

Hej! Första tråden här på forumet!
Jag har i dagarna köpt mig en Hennessy Hammock och skulle nu vilja ha en liten termometer och klocka hängades i ridgelinen (heter den så?) för att kunna hålla koll på nattemperaturen.
Har hittat denna från Silva http://m.outnorth.se/silva/kompass-...+/+Measure+/+Search-dev&utm_campaign=Prisjakt

Men eftersom jag ej behöver en kompass i hammocken tänkte jag kolla om ni visste någon med en klocka där kompassen sitter eller en med bara termometer (kan använda armbandsuret i värsta fall)
Vill att den ska vara så liten som möjligt då den ska få plats i snakeskinet till min hammock också!

Hoppas ni förstår min luddiga fråga och tack på förhand.

Mvh Christian.

Skickat från min iPhone.
 
Jag har en sådan. Köpte den inför en fjällvandring för ett par år sedan. Termometern är skräp och fungerar sämre än en vanlig termometer man köper på Ica.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kanske en sådan här kan vara något? Den går ju dock på batterier vilket du kanske inte vill. Sen finns det ju andra mer eller mindre avancerade portabla väderstationer.

Om du inte vill ha batteridrivet så är det nog bättre att skaffa en vanlig utomhustermometer i något större format för att få en rättvisande temperatur.

http://www.clasohlson.com/se/Portabel-v%C3%A4derstation-Asaklitt/31-5071#moreinfo

8872903770142.jpg
 
Kanske en sådan här kan vara något? Den går ju dock på batterier vilket du kanske inte vill. Sen finns det ju andra mer eller mindre avancerade portabla väderstationer.

Om du inte vill ha batteridrivet så är det nog bättre att skaffa en vanlig utomhustermometer i något större format för att få en rättvisande temperatur.

http://www.clasohlson.com/se/Portabel-v%C3%A4derstation-Asaklitt/31-5071#moreinfo

8872903770142.jpg

Denna såg intressant ut, praktiskt med belyst display om man vaknar på natten.
Får åka till Clas Ohlson och klämma lite på den!
Känns som att den kanske är i största laget men man kan inte få allt här i världen...

Tack för snabba svar!

Mvh Christian.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag har en Suunto Vector.
Kanske inte den bästa precisionen.
Armbandsur med digital kompas, termometer, altitud och barometer.
Lite onödigt för en vanlig friluftsmänniska och temperaturen påverkas av kroppsvärmen.
Den ger en någorlunda temp när klockhuset svalnat efter ca 1h.
(Jag köpte den inte för nämnda finesser)
 
Jag har en sådan här hängande i ridgelinen
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=SILVACARABIN10
den funkar.
Det skiljer någon grad när jag har jämfört med andras termometrar.'
Eftersom den hänger i hammocken (innanför myggnätet) så visar den nog en eller två grader för varmt.

Ja, det är den jag har. Fungerar inte alls. Visade 15 grader under kalla tältnätter. Sen gick den upp till 20 grader på dagen. Kanske fick jag ett måndagsexemplar.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.