LIGGUNDERLAG.
- Trådstartare opel01
- Start datum
Nya grejor till vaje tur....?
Håller med om bägge styckena. Mitt ridgerest är ganska trött.
Ridegerest är för kallt om man ska sova på vått underlag, hård jord eller liknande på vår eller höst. För att få tillräcklig isolation måste man ligga på lingonris eller något annat bra.
P.S. Kul att det finns fler som anväder sina grejor så länge att dom hinner slitas... D.S.
rojo; sa:Jag vill varna för ridgerest! Detta är bra från början men efter några år plattar det ut sig och tappar form och blir då mindre isloerande.
Sen vill jag varna för de billigare liggunderlagen utan slutna celler vintertid. Vintertid fungerar de inte på att sitta direkt i snön utan drar då åt sig fukt. Däremot fungerar de bra som komplement till ett tunnare sommarunderlag (typ ridgerest) vintertid och med två liggunderlag ligger du mycket bättre och varmare än ett enkelt tänkt för vinterbruk.
/Robert
Håller med om bägge styckena. Mitt ridgerest är ganska trött.
Ridegerest är för kallt om man ska sova på vått underlag, hård jord eller liknande på vår eller höst. För att få tillräcklig isolation måste man ligga på lingonris eller något annat bra.
P.S. Kul att det finns fler som anväder sina grejor så länge att dom hinner slitas... D.S.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Mezzner; sa:Allvarligt talat; finns det ens liggunderlag som inte har slutna celler?
Ja det finns massor.
crazy; sa:Mezzner; sa:Allvarligt talat; finns det ens liggunderlag som inte har slutna celler?
Ja det finns massor.
Vad är skillnaden (utöver det uppenbara: slutna/öppna celler)? Ser man skillnad med blotta ögat? Känner man skillnad? Man har bara att lita på tillverkaren?
MvH
Tog en bit av det på ÖoB köpta underlaget (b=60 cm, t=15 mm 35
och höll det under vatten, klämde ihop det, och kunde konstatera att det inte kom några luftbubblor ur det. Kunde inte senare när jag tagit upp det klämma ur nåt vatten heller.
Min känsla är nog att liggunderlag har mer eller mindre slutna celler? Vissa kanske har oerhört tät struktur, medan andra har visa "celler" som är otäta.
Har dock inte en ens klämt på såna "billiga" underlag som ser ut som nåt slags emballagematerial.
Min känsla är nog att liggunderlag har mer eller mindre slutna celler? Vissa kanske har oerhört tät struktur, medan andra har visa "celler" som är otäta.
Har dock inte en ens klämt på såna "billiga" underlag som ser ut som nåt slags emballagematerial.