Liggunderlag för hammock (och tält)

Har ett vanligt liggunderlag idag och är sugen på ett bekvämare , sugen på ett uppblåsbart. Hur funkar dessa i hammocks? Tycker att underlaget jag har idag knölar sig lite och jag glider av på sina ställen under natten och kan tänka mig att detta blir ännu värre med ett uppblåsbart. Vad kör ni för liggunderlag i era hammocks?

Jag har ett par exped downmat 5 i olika storlekar. De har längsgående kanaler. De fungerar hyfsat bra faktiskt om man inte blåser upp den för mycket, bättre än ett vanligt traditionellt liggunderlag. Men det är inte som underquilt, personligen kör jag hellre det men det kan vara en bra kombo på vintern.. Om du ligger diagonalt, vilket du antagligen gör, hamnar lätt axeln utanför, men det går ju att komplettera med en bit av ditt gamla liggunderlag om du vill. Jag har aldrig provat något uppblåsbart med tvärgående kanaler i hammock, men jag har läst någonstans att det ska fungera mindre bra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips