Lhasa / Utrustning

Hej

Befinner mig just nu i Chengdu i Kina och kommer snart bege mig ned till Lhasa i Tibet for att trekka. Ar det nagon som vet vad priserna pa utrustning ligger pa i tibet!!?? Det jag framst skall inforskaffa ar en dunjacka.

MVH

/henrik

Hejsan, har inte varit i Tibet själv. Men mycket av det som var till försäljning i nepal verkade vara tillverkat i Kina så det borde vara lägra priser där än i nepal. Räkna med några hundringar för en dunjacka som räcker till att trekka med.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lhasa är dyrare än Chengdu...handla innan du far iväg

När jag besökte Lhasa minns jag att all typ av utrustning faktiskt var mycket dyrare. Dels är man turist, dels fanns det då inte alltför mycket transport upp. N

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips