Lettman Baikal Touring Plus något för nybörjare?

Finns en http://www.paddling.se/info_kajak.aspx?kp=47 ute på blocket, http://www.blocket.se/goteborg/Kajak_Lettmann_22666097.htm?ca=15&w=3

Då jag i princip bara suttit i en kajak en gång för länge sen ( dock saknat det) så undrar jag om det är bra att börja med en så "dyr" förstakajak. Nån som har erfarenheter av den? Har läst o sett att många skriver att det inte alltid är så smart o börja med budgetkajaker, då man eventuellt inte upplever känslan av bra paddling :)

Några visa ord?

Lettmann Baikal är en stor och lasttålig kanot som eventuellt (?) kan vara lite tråkig att paddla tom på kvällsturer (själv har jag paddlat en P&H Icefloe tom i 18 år...). Har provat en Lettmann Eski 530 och den var bra att paddla även tom. Priset verkar ju bra och är jämförbart med de billiga kina- och baltkanoter som finns att köpa på den svenska marknaden. Hellre en nästan ny Audi än en helt ny KIA om man får dom till samma pris ;-)

Har du en kompis som paddlat mer än du så ta med honom/henne och åk och prova!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för svar. Köpte den kajaken, som du sa verkar priset bra så jag får nog igen pengarna ifall jag blir missnöjd i längden, den är väldigt stabil och snabb vad jag förstått dock har jag inte jämfört med många andra kajaker. Dock rätt trögstyrd, beror nog iofs mest på mig ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips