ping; sa:Vi som lever nu,överallt,är en ras människor.
Javisst, du har rätt. Jag menar att en del inte förstår varför de reagerar med hat och rädsla inför människor som inte ser likadana ut, äter samma mat, tillber samma gud etc som dom själva..
ping; sa:Vi som lever nu,överallt,är en ras människor.
öringen; sa:ping; sa:Vi som lever nu,överallt,är en ras människor.
Javisst, du har rätt. Jag menar att en del inte förstår varför de reagerar med hat och rädsla inför människor som inte ser likadana ut, äter samma mat, tillber samma gud etc som dom själva..
mellpat; sa:Vad sägs om dom här påståendena från mig?
1. Vår regering är rasistisk eftersom man lämnar bistånd till palestinier/araber men inte till israeler/judar.
mellpat; sa:2. Jag är inte rasistisk för jag menar att ingendera ska ha bistånd från oss. Palestinierna (araber) kan få sitt bistånd från arabländer; flera där har gott om pengar.
1. Vår regering är rasistisk eftersom man lämnar bistånd till palestinier/araber men inte till israeler/judar.
2. Jag är inte rasistisk för jag menar att ingendera ska ha bistånd från oss. Palestinierna (araber) kan få sitt bistånd från arabländer; flera där har gott om pengar.
Mezzner; sa:Mellpat, jag har naturligtvis inte klickat på dina länkar, det räcker mer än väl att läsa det du skriver.
Det är så otroligt typiskt att i situationer där den egna bekvämligheten eller situationen är hotad, så är det för vissa så lätt att kanalisera om oro eller dåligt samvete till att skylla på en syndabockskategori.
Rasismens fula tryne visar sig som regel i situationer där man kan hoppas att få folk att hoppa på tåget, som går ut på att det är nån annans fel att saker och ting är dåliga.
En del blir klokare med åldern, medan andra bara blir större egoister.
Ingen kommer hindra dig att skriva, men det är väldigt tråkigt att behöva läsa sånt här.
Tänk till igen, och tänk gärna riktigt länge, jag hoppas att det hjälper.
Vättlefjäll; sa:Ps. Vad är det här för dumheter om att det inte finns människoraser? Klart det gör, precis som det finns hundraser, kattraser och hästraser. En chihuahua och en rottweiler är ju båda hundar, svensk och arab är båda människor. Ds
crazy; sa:Om man skall vända på det är det vanligare att folk skriker rasist ut till höger och vänster när de brister i intellektuell kapacitet.[Ändrat av crazy 2007-02-02 kl 16:10]
mellpat; sa:/ Blå men ändå grön
Stadan; sa:mellpat; sa:/ Blå men ändå grön
Snack. Du är brun, inget annat.