Långkallingar med vindskydd

Jag har två par byxor som jag använder till det mesta i typ av uteliv.

Ett par klättermusen Gere som är modifierade så att de går utanpå slalompjäxorna och ett par softshellbyxor.

Båda är relativt vindtäta med inte helt, Gere lite tätare än de andra.

Det funkar för de allra flesta av mina användningsområden. Men när man åker slalom och det är kallt ute fryser jag lite väl mycket om låren av fartvinden.

Jag har ett par Gundekallingar som skyddar själva paketet. Men finns det några underkläder eller ännu hellre mellanlager som är vindskyddat framtill?

Nån här som känner till sådana produkter? Har googlat men inte hittat.

Självklart kan jag köpa helt vindtäta och fodrade byxor: Men vill hellre lösa det såhär.
 
Jag har ett par långkallingar (med vindskydd på øvre fremre halvan) i syntet av märket Craft som jag fick panik-inhandla en gång i Tromsø...

Använder de ibland hemmavid vid skidturer efter jobbet...

Tror mer på vindskydd i det yttersta lagret...
 
Gunde...

...gundekalsongen finns ju med långa ben också, samma tillverkare. Mina har dessutom paneler på framsidan låret vilket är behagligt vid vintercykling.

//J
 
Jag åker hoj ibland vintertid och så och kör med diverse kläder.

Har för mig att Biltema har underställ för mc bruk med typ nån Gtex/windstopper på framsidan - har inte provat dessa men dom skall tydligen vara helt ok då dom inte precis rear ut dom utan tar betalt men helt ok priser , vilket tyder på att att dom köper in kvalitets grejer
 
Jag har ett par långkallingar (med vindskydd på øvre fremre halvan) i syntet av märket Craft som jag fick panik-inhandla en gång i Tromsø...

Använder de ibland hemmavid vid skidturer efter jobbet...

Tror mer på vindskydd i det yttersta lagret...

Självklart är vindskydd i yttre laget att föredra, men nu råkar jag ju ha två post brallor utan det så därför tänkte jag testa denna lösning.
 
Blev ett par på biltema. Tack för tipset. Tyvärr är ju passform som förväntat. Men det funkar säkert en kall dag.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

De är bara vindtäta i den något smala "paketdelen" så Gunde-kallingar har bredare vindskydd. Kan dock varmt rekommendera dessa som är mina absoluta favvo-kallingar vid uteaktiviteter under den svala/kalla delen av året (går man ner ett steg i strl kontra långkallingstorlek så slipper kompisen fladdra runt i byxbenen). Under lite vårvarmare temperaturer blir dessa, iaf för mig, för varma.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin Fjäderlätt Långkallingar för gravida? Kläder 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.