Långisar Silke vs Ull?

Ja, precis vad jag tänkte också. Toan finns ju alltid. Måste ju vara jättejobbigt att gå och svettas hela dan.

Det är faktsikt det värsta med vintern. Dessa eviga klädbyten även om man bara rör sig i stan. Jag har blivit så frusen av mig. När man var ung gick man i blåjeans utan något under. Nu är det innebyxor och utebyxor, långkallingar på och av, andra strumpor, raggsockor, tröjor, sjalar, mössor... uäck!

Jag använder nätlångkalsonger på jobbet. Fungerar otroligt bra, Isolerar bra utomhus och blir inte för varma inomhus.
Itabs merino har jag på mig nu, har även Aclimas nätylleunderställ som fungerar lika bra för lite mer pengar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag använder lång dunkappa+höga kängor till jobbet. Täckkjol samt benvärmare (på vaderna under jeansen) är också bra plagg. Detta är saker man kan "bli av med" utan omklädningsrum. Här ser jag ju att det verkar lättare som kvinna. Som karl borde man kunna köra ett par längre ullboxers över baken (som man har hela dagen utanpå kallingarna) och benvärmare på vaderna som lätt kan tas av.
När det gäller skodon skulle jag slå ett slag för DrMartens. De är väldigt ofta lagom varma. När jag köpte mina första trodde jag att jag skulle frysa eftersom de är ofodrade, men det är rutor med inbyggd luft i sulan vilket gör att frusna jag börjar frysa först vid runt -10 och stillastående en längre stund. Inomhus är de inte för varma så det finns mindre svett som kyler ner en när man sen ska ut. Brukar ha tunna ullstrumpor i för det tycker jag alltid är skönast :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips