Långdistans paddling Tävling????

Hallo alla som jobbar och inte kan vara ute nu i sommaren,

Jag är en normalbegåvad löpare och cyklist som tyvärr är skadad. Detta har medfört att jag nu har börjat att paddla ett par dagar i veckan. Då tävlingar är ett naturligt inslag inom löpning ocg MTB så är jag nu sugen på att köra en paddeltävling. Helst då långdistans då det är roligare ju längre det är.

Har surfat men inte hittat någonting om detta på nätet.
Finns det någon kanotist som kanske kan hjälpa mig med information var jag kan hitta långlopp inom paddling.

Martin

ASKR långt?

Är ett maraton tillräckligt? ASKR (www.askr.no) avslutar med ett sådant, alltså 42 km.

Kalle G

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tävlingar!

Hej! Trevligt att det finns fler tävlingssugna paddlare på detta forum! Här hittar du sådana tävlingar som är sanktionerade av Kanotförbundet: http://147.14.243.25/n3admin2_kanot/files/{2BCF6782-8EB8-4D6C-B235-4B4E9D5AD04E}.pdf

Kanotförbundet hittar du här: http://www.kanot.com

Tyvärr är det inget överflöd av långlopp som du ser. Jag kan rekommendera Göta Kanalloppet som har flera hundra deltagare. I år går det den 1 september. Om Reimersholme ligger bra till för dig kan jag rekommendera att du går med i Örnsbergs Kanotsällskap, vi kör klubbtävlingar varje tisdag med ett uppehåll i juli. Hör av dig om du vill har mer info om den klubben.

Distanspaddlingen med Kustjägarskolan

Tjena,

Ett tips till dig är att en gång om året kör Kustjägarskolan sin distanspaddling (100 sjömil under 48 timmar). Det är ingen organiserad tävling med de brukar låta 2-3 civila hänga med om man sköter sig.Det året jag paddlade så körde vi sträckan på 42 timmar och man är rätt seg på slutet. De kan göra det snabbare om du använder glasfiberkajak men vi körde med Klepper Aerius 2 den hoppfällbara varianten som är betydligt tyngre och sen lasten på det ;-)

Ett tips bara. Du kan säkert vända dig till Kustjägarveteranerna eller direkt till KA1 i Vaxholm och fråga om mer info.

PS

Visst finns det lopp

Förutom redan nämda Gota kanal finns Kungsbacka river
som nog är lite roligare att köra än göta kanal nu sedan göta kanal lagt om banan annars skulle jag rekomendera kanotens vasalopp Tour de Gudenå i danmark
med tusentalet startande från hela norra europa klart en riktig kanotfest 120km på två dagar

Hallå Siven!

Funkar det bra att köra i Kungsbacka med underliggande roder eller finns det risk för skador? Det lär ju finnas en del mindre forsar där.

Förresten, vad hände i senaste världscupsloppet? Jag såg att du inte fullföljde loppet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips