Långbåge till Bra pris.

Hej!

Någon som har koll på var man får tag på en bra långbåge i bra kvalitet till hyffsat pris (2000-3000sek).
Har tittar runt på en del sajter men får inget grepp om märken osv.

Tack för svar! =)

Hej.
Inte för att jag är någon båg entusiast, mendet bör inte skulla vara så svårt att hitta. Några förslag följer.

På medeltidsmarknader är det oftare än sällan knallar som saluför autentiska långbågar. Det är den typ som användes på medeltiden.

Modernare bågar av enklare modell, har jag för mig kallas klassisk pilbåge och skyttet med dito för klassiskt skytte eller fristil. till dylika bågar bör det finnas länkar till tillverkare från godtycklig bågskytteklubb.

Lycka till!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Har en bra kontakt

Jag har en kompis som är duktig bågskytt och jagar med långbåge han är även en grym bågmakare, PMa för mer info.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Sent ute, men jag ville testa "receptet" först. På primitivabagar.se finns en beskrivning på en långbåge. En askstav för hundralappen, bandkniv eller spånhyvel, tillerbräda (inte svår att göra) och massor av slippapper. Tog inte så många timmar att göra och skjuter Ok. Fastnar du får du ursnabb hjälp på forumet! Anna

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.