Laga pjäxor?

Sitter och pular lite här hemma med diverse friluftsprylar och nu har turen kommit till mina Telemarkspjäxor. De har ju fått en del törnar med åren och skulle kanske behöva en ansiktslyftning.
Så jag undrar om någon har tips på bra t.ex. klister som skulle kunna fulle en del av ärren som finns på mina kära Garmont Veloce

laga pjäxor

Prova liquisole, det kan rädda många situationer. Finns på Clas Ohlson och vissa järnaffärer. Se till att lägga skon så att repan vilar plant medan limmet härdar, annars kan det rinna bort från sin position. Smältlim kan man också spackla med, men bara på relaivt stela ytor.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Fyll med 2-komponent eller liquisole

Men tänk på att vilket lim du än använder finns en risk att fogen / fyllningen missfärgas med resultatet att repan syns mer än den gjorde innan.

Jag fyller grova repor etc på skidorna med epoxy. Håller rätt bra, men fogen blir lite brun med tiden vilket inte är så snyggt.

Lyckat till
/föhl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips