Laga membranjacka?

Skulle behöva expertisens råd. Har en skaljacka med membran. Membranet har delaminerat över ett ca 5x5 cm stort område i övergången till huvan bak. För tidigt för att skadan ska vara rimlig enligt min mening, men för sent för garantin. Måste alltså laga själv. Är det någon som har bra förslag på hur man gör det enklast och bäst? "Ventilationen" över den lilla ytan spelar ju ingen roll, utan det ska bara bli tätt (och snyggt, området syns när huvan är nerfälld) så att jag slipper regn rinnandes nerför nacken. Alla förslag mottages med tacksamhet!

MVH
/Mikael
 
Klistrar du själv blir lätt ytan styvare och tätare än nödvändig. En certifierad g-tex sömmerska har rätt lim och värmepress för att göra en närmast osynlig och omärklig reparation. Mitt tips är sök hjälp så blir du nöjd. Jag gjorde så med min tilldelade och det blev utmärkt.
//J
 
Senast ändrad:
Som återkoppling om någon är intresserad kan jag berätta vad som hände sen.
På vinst och förlust tog jag kontakt med svenske generalagenten för den utländske tillverkaren. Han accepterade att ta in jackan för reklamation, trots att den var köpt dryga tre år tidigare. Jackan har nu varit iväg på en tur till kontinenten i ett par månader. När den kom tillbaka medföljde det korta meddelandet att membranet var trasigt och inte gick att laga, jämte skötselråd (som inte var några nyheter). Jag fick alltså veta precis det jag redan visste och ingenting var åtgärdat. Har nu fått veta att man inte tänker göra något mer från tillverkarens sida, inte ens lappa skadan, och man kommer inte att ge ersättning för utlägg för frakt mm. Tycker att detta är lite underligt, först accepterar man reklamationen och sedan gör man inget åt det. Jackan har ju ändå varit på servicanläggningen i minst en månad. Saken är förhoppningsvis inte helt utagerad ännu, återkommer med detaljer när det är klart.
 
Hon i Kinna då?

För återknyta till sömmersketipset, det ska finnas en certifierad g-texsömmerska i Marks kommun. Om du gitter söka i forumet eller om nån minns vad kvinnan heter när dom läser detta...
 
För återknyta till sömmersketipset, det ska finnas en certifierad g-texsömmerska i Marks kommun. Om du gitter söka i forumet eller om nån minns vad kvinnan heter när dom läser detta...


Hon heter Carina Husak och finns i Eniro. Billigare att låta henne sy och tejpa än att köpa egen lagningssats.
 
Nu har jag fått vad som verkar som slutgiltigt svar från Jack Wolfskin, tillverkaren av jackan. De tar inget som helst ansvar för felet. Detta tog mig nästan åtta månader att få svar på. Efter att man skickat tillbaka jackan utan åtgärd i våras tyckte svenske generalagenten att det lät konstigt och skulle kolla upp det hela. Han hörde dock aldrig av sig, men efter ett flertal påtryckningar via mail och telefon (samt via försäljaren) fick jag för någon vecka sedan svar. Skötselfel, säger serviceavdelningen i Tyskland.

Jag tycker att det är lite märkligt att det ska ta så lång tid att få svar på en enkel fråga och jag tycker att det är dåligt skött av generalagenten. En så stor tillverkare borde vara skyldig att ha en fungerande reklamationshantering. Jag kommer att fundera ett par gånger extra innan jag köper en Jack Wolfskin-produkt igen, både pga bemötandet och pga hållbarheten.

Så nu blir det till att laga på egen bekostnad, tack för tipsen tidigare!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...