Laga ett sönderbrännt helsport varanger 8-10 😫

Din lagning ser bra ut. Möjligen (lite svårt att se när inte tältet är uppspänt) kommer du få väldig belastning där du tråcklat ihop myggnätet. Om så är fallet ska du nog sy dit en lapp. Jag hade nog klippt kanterna snygga först och sedan sytt dit en lapp som gick såpass omlott att jag kunde sy dubbla sömmar. Men som sagt, det beror på hur stor belastning det blir där.

Instämmer om lappning och dubbla sömmar. Kan du få till det med en symaskin är det bra. Kräver lite plats och kanske att du ställer maskinen på kanten av ett bord med gott om plats för kåtans väv åt vänster på golvet.

Thure

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag köpte nyligen ett helsport varanger camp 8-10 från xxl med helsports egna kamin.

Det är första gången jag kommer i kontakt med en tipi och kamin.

På första turen så satte jag skyddsröret lite för högt upp och när jag skulle ändra spjället på kaminen så satt det fast pga värme utveckling så hade kaminen antagligen ändrat lite form.

Jag tog ett vedträ och knacka upp spjället men då rörde sig kaminen som jag tyckte var väldigt ranglig. Detta gjorde att pipan böjde sig lite och skyddsröret la sig fel och brände sönder tältet i toppen under top-hatten.

Nu är jag grymt besviken både på mig själv och kaminen som jag ansåg var ganska kass, men har inget att jämföra med.

Hört av mig till XXL de vill inte ta på sig något ansvar vilket jag förstår men de kan heller inte hjälpa mig laga tältet.

Nu sitter jag med ett helt nytt tält som jag inte kan använda.

Kan någon vänlig själ ge mig förslag på skräddare eller företag som kan hjälpa mig laga det på ett professionellt sätt och vad tror ni det kan tänkas kosta?

Skadan:
Visa bilaga 38161

Visa bilaga 38162

Visa bilaga 38163
(Notera svarta tjocka bandet sönderbränt!)

Visa bilaga 38164
Mvh Christian
Jag köpte nyligen ett helsport varanger camp 8-10 från xxl med helsports egna kamin.

På första turen så satte jag skyddsröret lite för högt upp och när jag skulle ändra spjället på kaminen så satt det fast pga värme utveckling så hade kaminen antagligen ändrat lite form.

Jag tog ett vedträ och knacka upp spjället men då rörde sig kaminen som jag tyckte var väldigt ranglig. Detta gjorde att pipan böjde sig lite och skyddsröret la sig fel och brände sönder tältet i toppen under top-hatten.

Nu är jag grymt besviken både på mig själv och kaminen som jag ansåg var ganska kass, men har inget att jämföra med.

Hört av mig till XXL de vill inte ta på sig något ansvar vilket jag förstår men de kan heller inte hjälpa mig laga tältet.

Kan någon vänlig själ ge mig förslag på skräddare eller företag som kan hjälpa mig laga det på ett professionellt sätt och vad tror ni det kan tänkas kosta?

Skadan:
Visa bilaga 38161

Visa bilaga 38162

Visa bilaga 38163

Visa bilaga 38164
Mvh Christian

Skadan:
Visa bilaga 38161

Visa bilaga 38162

Visa bilaga 38163

Visa bilaga 38164
Mvh Christian
paja mitt också .köpte tältduk på lpm å svällbar tråd på moskoselkåtan testa det

Synd och konstigt så dom ändrat sig gällande service.

Dom erbjöd sig att gratis sy på två extra stormlinefästen på mitt Ringstind 2 om jag skickade det till dom när en nyare modell med just det kom ut, det slutade med att dom sände mig två fästen, två linor, två pinnar plus nål med tråd gratis.

Men det är klart, det börjar bli en hel del år sedan och allt förändras ju över tid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips