Laga ett sönderbrännt helsport varanger 8-10 😫

Din lagning ser bra ut. Möjligen (lite svårt att se när inte tältet är uppspänt) kommer du få väldig belastning där du tråcklat ihop myggnätet. Om så är fallet ska du nog sy dit en lapp. Jag hade nog klippt kanterna snygga först och sedan sytt dit en lapp som gick såpass omlott att jag kunde sy dubbla sömmar. Men som sagt, det beror på hur stor belastning det blir där.
 
Instämmer om lappning och dubbla sömmar. Kan du få till det med en symaskin är det bra. Kräver lite plats och kanske att du ställer maskinen på kanten av ett bord med gott om plats för kåtans väv åt vänster på golvet.

Thure
 
Jag köpte nyligen ett helsport varanger camp 8-10 från xxl med helsports egna kamin.

Det är första gången jag kommer i kontakt med en tipi och kamin.

På första turen så satte jag skyddsröret lite för högt upp och när jag skulle ändra spjället på kaminen så satt det fast pga värme utveckling så hade kaminen antagligen ändrat lite form.

Jag tog ett vedträ och knacka upp spjället men då rörde sig kaminen som jag tyckte var väldigt ranglig. Detta gjorde att pipan böjde sig lite och skyddsröret la sig fel och brände sönder tältet i toppen under top-hatten.

Nu är jag grymt besviken både på mig själv och kaminen som jag ansåg var ganska kass, men har inget att jämföra med.

Hört av mig till XXL de vill inte ta på sig något ansvar vilket jag förstår men de kan heller inte hjälpa mig laga tältet.

Nu sitter jag med ett helt nytt tält som jag inte kan använda.

Kan någon vänlig själ ge mig förslag på skräddare eller företag som kan hjälpa mig laga det på ett professionellt sätt och vad tror ni det kan tänkas kosta?

Skadan:
Visa bilaga 38161

Visa bilaga 38162

Visa bilaga 38163
(Notera svarta tjocka bandet sönderbränt!)

Visa bilaga 38164
Mvh Christian
Jag köpte nyligen ett helsport varanger camp 8-10 från xxl med helsports egna kamin.

Det är första gången jag kommer i kontakt med en tipi och kamin.

På första turen så satte jag skyddsröret lite för högt upp och när jag skulle ändra spjället på kaminen så satt det fast pga värme utveckling så hade kaminen antagligen ändrat lite form.

Jag tog ett vedträ och knacka upp spjället men då rörde sig kaminen som jag tyckte var väldigt ranglig. Detta gjorde att pipan böjde sig lite och skyddsröret la sig fel och brände sönder tältet i toppen under top-hatten.

Nu är jag grymt besviken både på mig själv och kaminen som jag ansåg var ganska kass, men har inget att jämföra med.

Hört av mig till XXL de vill inte ta på sig något ansvar vilket jag förstår men de kan heller inte hjälpa mig laga tältet.

Nu sitter jag med ett helt nytt tält som jag inte kan använda.

Kan någon vänlig själ ge mig förslag på skräddare eller företag som kan hjälpa mig laga det på ett professionellt sätt och vad tror ni det kan tänkas kosta?

Skadan:
Visa bilaga 38161

Visa bilaga 38162

Visa bilaga 38163
(Notera svarta tjocka bandet sönderbränt!)

Visa bilaga 38164
Mvh Christian
Jag köpte nyligen ett helsport varanger camp 8-10 från xxl med helsports egna kamin.

Det är första gången jag kommer i kontakt med en tipi och kamin.

På första turen så satte jag skyddsröret lite för högt upp och när jag skulle ändra spjället på kaminen så satt det fast pga värme utveckling så hade kaminen antagligen ändrat lite form.

Jag tog ett vedträ och knacka upp spjället men då rörde sig kaminen som jag tyckte var väldigt ranglig. Detta gjorde att pipan böjde sig lite och skyddsröret la sig fel och brände sönder tältet i toppen under top-hatten.

Nu är jag grymt besviken både på mig själv och kaminen som jag ansåg var ganska kass, men har inget att jämföra med.

Hört av mig till XXL de vill inte ta på sig något ansvar vilket jag förstår men de kan heller inte hjälpa mig laga tältet.

Nu sitter jag med ett helt nytt tält som jag inte kan använda.

Kan någon vänlig själ ge mig förslag på skräddare eller företag som kan hjälpa mig laga det på ett professionellt sätt och vad tror ni det kan tänkas kosta?

Skadan:
Visa bilaga 38161

Visa bilaga 38162

Visa bilaga 38163
(Notera svarta tjocka bandet sönderbränt!)

Visa bilaga 38164
Mvh Christian
paja mitt också .köpte tältduk på lpm å svällbar tråd på moskoselkåtan testa det
 
Synd och konstigt så dom ändrat sig gällande service.

Dom erbjöd sig att gratis sy på två extra stormlinefästen på mitt Ringstind 2 om jag skickade det till dom när en nyare modell med just det kom ut, det slutade med att dom sände mig två fästen, två linor, två pinnar plus nål med tråd gratis.

Men det är klart, det börjar bli en hel del år sedan och allt förändras ju över tid.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mickesommar laga hål på ett hilleberg nallo 2 Bo och sova 7
Hogang Laga uppblåsbara liggunderlag i skarven? Bo och sova 3
Elvah Laga småhål i innertältduk Bo och sova 15
hästtjejen Laga dunsovsäck? Bo och sova 5
maratonic Laga Thermarest med cykellagning? Bo och sova 4
sunne Laga mat i tält! Bo och sova 15
daniel81 Laga dragkedja på sovsäck Bo och sova 7
SnowFlax Laga hål i sovsäck Bo och sova 4
graesen laga uppblåsbart liggunderlag Bo och sova 4
Arctic Fox Laga mat i absid? Bo och sova 49
Strövis Går luftmadrassen att laga.... Bo och sova 1
Pseudonym "Laga" dragkedja på sovsäck? Bo och sova 4
mattiasbackman Laga tältgolv Bo och sova 3
Ix Laga tältbotten Bo och sova 0
Gryningsflickan Laga Hillebergtält? Bo och sova 9
Mezzner Hur laga Hillebergstält på bästa sätt? Bo och sova 37
emblamalva Laga sovsäck Bo och sova 1
Egel Laga tält Bo och sova 2
pqrstuv Laga tält? Bo och sova 6
Hans Linde laga tältbågen på et North face Bo och sova 1
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
jakeplisken Har jag ett bra tält? Bo och sova 16
RikCar Ett mindre tält är varmare Bo och sova 12
SkogsKn Köpa ett 18 år gammalt Hilleberg? Bo och sova 10
Stefan_Bengtsson Har jag begått ett misstag? Bo och sova 13
rikard500 Kan ett tält krympa? (Vaude Bivi 1) Bo och sova 6
SydTobbe Myggnät i ventilation, ett måste? Bo och sova 6
e_kjellgren Modifiera ett Limelight 3P? Bo och sova 2
Zartok Hjälp nybörjare hitta ett bra tält! Bo och sova 7
Fototokig Den återkommande tråden - Hjälp mig hitta ett bra....tält Bo och sova 10
vandrafjäll Ett lätt 4-säsongers tält Bo och sova 16
graylingman Vad är ett Hilleberg Nammatj 3GT värt? Bo och sova 8
Marcus.A.Mansson Sy ett tält Bo och sova 8
vandrafjäll Slå upp ett tält på vintern Bo och sova 16
Charityman Har jag köpt ett gammalt Hilleberg? Bo och sova 21
Chrabban Behövs ett fotprint till compact light ? Bo och sova 6
tlundberg Hur kallt klarar ett vanligt cellplastliggunderlag? Bo och sova 29
whynot Behöver ett lättare tält Bo och sova 10
Fontana Hur länge håller ett tält? Bo och sova 19
såg letar efter ett en persons tält. Bo och sova 9
palacona Tips på ett bra liggunderlag Bo och sova 13
såg Letar efter ett 2-man tält för året om Bo och sova 3
Steer086 Ska jag köpa ett grönt eller orangt WBT3 tält? Bo och sova 26
anders84 Ett antal frågor om Arctic Alpine Design WBT3 Bo och sova 11
kajhaj Någon som vill låna/hyra ut ett enmans tält? Bo och sova 0
Glännman Ett par frågor om Exped Orion Extreme vid uppsättning Bo och sova 2
såg letar efter ett liggunderlag som man kan ha i ryggan Bo och sova 12
anders_b 2 pers i ett Laser Competition 2? Bo och sova 7
desireman Är Bergans kompakt 4 ett bra tält? Bo och sova 4
xfredrikx När blir ett tält "tungt"? Bo och sova 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.