Laga Arcteryx limfog vid blixtlåset?

Hej,

faktiskt första gången jag haft en jacka som gått sönder, min älskade Arcteryx jacka har en dragkedja (armhålan) där limmet verkar ha lossnat. Ingen tråd eller nått har gått sönder utan det verkar bara vara limfogen som har släpt.

Måste det skickas iväg på dyr lagning eller finns det något lim man kan använda som är starkt och bra nog? Tummen hyfsat rätt i handen men ingen erfarenhet av att laga jackor. Tacksam för tips på bra och starkt lim man bör köpa :)

Bor nära Stockholm om det gör någon skillnad på vart man vänder sig.

308jg5e.jpg

Har inte de generös livstidsgarant har jag för mig?

Jag hade i vilket fall precis samma grej med mina Arcteryx regnbyxor inköpta på Naturkompaniet. De reklamerade dem till Arcteryx och jag fick ett par nya utan vidare. Men byxorna var bara några månader gamla.

Jag skulle prova att gå tillbaka till affären först.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag håller med, försök reklamera och få hjälp först.
Om allt skiter sig och de säger att det inte går att reparera så får du surfa in på extremtextil.de och sen laga det själv.

Perfekt! Tack allihopa, nu har jag lite valmöjligheter! :)

Köpt på addnature så ska försöka se om de vill ta det som ett warranty-case.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips