Låg budget och lätt vikt

Att nyttja

naturligt myggmedel som Pors är en annan metod, inte fullt lika giftigt för dig (hoppas vi).....
Ryggåsyttertält kan hållas uppe av snöre genom toppspikhålen. Vårt 3a är ett riktigt rymlig lättboende. Persiennlina bör du köpa på bobin....
Lycka till!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag rekomenderar inte tarp, uppe på kalfjället kan det blåsa ordentligt, då vill jag ha ett riktigt dubbelt tält, just nu tror jag mest på Akto från Hilleberg, men det har kommit mycket nytt och lättare men oftast enkelväv och med sämre kondens.

Jag anser att allt har en grens för hur lite en produkt kan väga för att uppfylla mina krav, Så 10kg + mat är för mig en lägre start vikt än tidigare.

Och varför skulle inte tarp funka?
Juni till Augusti är toppen tarp-tid i fjällen, även långt ovan trädgränsen. För att slippa myggen tar man ett myggnät från Jula. Tar bort den rektangulära takdelen samt 3 hållare. Sy ihop toppen. fäst i tarpens infästningspunkter. Tillräckligt myggnät för min stora tarp som rymmer 3 pers i stormuppsättning (2.8 x 3m)

Julas nät för 49 sek (dock slut nu)
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=771701
BZ

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips