Lättväckt?

HAHAHAHA! Ja ska man skratta eller, eller, skratta?

Kan inte bestämma vad som är roligast, att du överhuvudtaget dristar dig till att säga en sån sak, alltså att erbjuda socialpsykologiska funderingar baserat på inlägg på ett internetforum, eller att du skriver en så sak på en lördagskväll. Hur var det nu, socialpsykoliska funderingar?

Dags för dig att tänka till lite, detta är ett klart övertramp. Vad är det som får dig så irriterad? Att någon driver med lättpackarna, på samma sätt som lättpackningen driver med gängse packare? Är det lite jobbigt? Eller att någon reagerar på din lilla post? Kanske dags för dig att göra en socialpsykologisksjälvrannsakan, vad är det som får dig att behöva hävda dig genom att säga något sådant? Tror knappast du hade kastat ur dig en dylik sak under ett samtal irl, så jag förstår inte varför du tycker det passar på ett forum. Nog dags för dig att ta en liten funderare.

Jag uttrycker ingen irritaion, bara ett milt överseende löje - jag använder ju ordet "gulligt".
Och jag erbjöd inga socialpsykologiska funderingar utan avstod. Det är motsatsen, så återigen kommenterar du din reaktion iställetför det sagda. Lite onödigt, det är ju inte obligatoriskt. Jag befriar dig!

Nu skulle ju tråden inte handla om detta utan om Runga som startat en tråd om sig själv. När jag läser hans tre artiklar om lättpackning fascineras jag av hans förmåga att genom den snåriga betraktelsen undvika varje slags poäng eller klart ställningstagande.
Förmodligen är det en stilövning i ironi - kanske ett åskådningsexempel i hans undervisning?
Jag tycker väl att han kunde dragit ut poängen med jackan som saluförs som lätt, utan viktsangivelse och sedan visar sig vara allt annat än lätt. Det finns nog mycket i den stilen.


Kvar blir egentligen intrycket av en egendomlig fixering vid ett par personer som om lättpackning hade med speciella personer att göra. En viss raljans över idén med lättpackarmärket kan skönjas och det är den ju värd. Den viktigaste upplysningen är att Jörgen Johanssons förra signatur var namnet på hans företag vilket man ha åsikter om. Jag har aldrig använt Hut, Hyfs och Hållning Productions som signatur här (jag tror att firman är avregistrerad, förresten). Lite samvetskval kan jag ha över att jag nog någon gång nämnt att jag använt en Hackmansked (42 gram) på turerna men det är väl preskriberat nu när jag sålt mina aktier.
 
Skjuta rovdjur och bära lätt, det är tydligen de mest infekterade ämnena som finns att diskutera på Utsidan.

Carry on, gentlemen.
 
Det finns dock en stor skillnad mellan dessa ämnen.

Men vad gäller bära lättt. OK, gör det. men tvinga inte mig, och idiotförklara mig heller inte bara för att jag inte har samam religion. Där har du min invändning. Alltför många lättpackare är nästan religiöst övertygade och ska sen frälsa alla. Jag vill inte bli frälst. Jag har gjort mina val och vill gärna få fortsätta med att göra dem.

Christian
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.