Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
kollade på lunghags travers idag o den verkar fiiin dock var det den sista i hela stan och går inte att få tag på mer. man kanske skulle ha köpt den......
Jag har själv en Mountain Equipment säck som heter Dimond +50 och som jag är mycket nöjd med. Den är väldigt väl genomtänkt och seriöst konstruerad.
Kostar ca 1500 SEK
Mycket bra pris/kvalitet förhållande.
Instämmer att climber 35 är en slitstark o bra säck. Funkar till det mesta o är ganska lätt o inte svindyr. Viktor 35 heter den väl nu. Viktor 50 (jag har den gamla climber 50) är skönare att bära och duger även till alpint, resor och sommarvandringar. Lastar lätt 20 kg trots den enkls konstruktionen. Lite kort i ryggen om man är över 1.80. Tyvär har Haglöfs satt dragkedjor på de större Viktorsäckarna, men 35 och 50 är fortfarande samma typ som gamla Climber.
Det intressanta är just dragkedjorna, befinner man sig i en sandig miljö kommer dragkedjorna att paja hur bra de än är efter 10 år. Vill man slippa detta köper man en säck utan dragkedjor till huvudfacket.
Tyvärr så har arcteryx dragkedjor, räjäla saker, men ändå...
FWIW- Min Arcteryx Borea har bla en dragkedja som går längs med hela långsidan, den har inte visat tecken på att ge med sig ännu (jag brukar annars vara rätt bra på att dra sönder dragkedjor på fullproppade ryggor)
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...