Lätta självstagande 2-manstält

Ja men jag är nöjd med min vision.
Med tanke på att Exped Velas konstruktion med absider som liksom glider på den ståra bågen i tältet så borde ju detta gå och lösa på även ett kupoltält.
http://www.exped.com/exped/web/exped_homepage.nsf/b43HomePageE?openframeset

Men det är ju inte så ofta man slår upp sitt tält på en klippa så jag får kanske låta min vision vila lite..

Orion Extrem kanske är lösningen men då är ju plötsligt priset inte lika roligt längre.
http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=EXPED_ORION_EXTREM

Fjällräven Vålå Dome II? ingen som vet nånting om detta?
 
Synd på färgen på Nemo Nano.. Helst vill jag ha något lagom diskret (dvs grått, eller dovare grönt) , vill kunna vara lite low-key vid behov. Läste en del om Big Sky på BPL och det verkar varit en hel del bekymmer med leveranssäkerhet och kvalitet emellanåt. Inte gärna mer än 2 kilo och inte gärna mer än 3-4 tusen gäller fortfarande. Kommer mest användas solo men 2 personer ska gå bra några nätter i stöten åtminstone. Helt självstagande eller max 1 pinne för absid är vad som gäller för mig. Bruk är mest för kajak, ibland för cykel, och i undantagsfall för vandring. Synd att HB inte har innertält helt i nät som tillval..
 
Köp ett Vaude Taurus, då. Finns "vanligt", lättare och ännu lättare. Kvalisorten är ju odisskutabel och färgen skön grön.


valdemar
 
Efter ett hiskeligt surfande och jämförande och en stressfaktor i att jag måste ha ett tält senast nu på torsdag fick det till slut bli ett nytt och grönt Hilleberg Unna.. Dyrare än plan men det blir säkert bra.. Kanske kör "Keps-setupen" med poncho-tarp över ingången ibland vid behov. Hej och hå, nu är man påtvingad hilleban igen efter många års uppehåll sedan ett Nallo 2.. :)
 
Synd

..att jag inte såg tråden förrän nu :-(.

Tänkte tipsa om MSR, "Carbon Reflex 2" självstagande 130cm*210cm, två absider (3 säsonger) på ca 1450g....

Men Unna:t blir nog super :)!

//A
 
"Sent skall syndaren vakna..."

Efter ett hiskeligt surfande och jämförande och en stressfaktor i att jag måste ha ett tält senast nu på torsdag fick det till slut bli ett nytt och grönt Hilleberg Unna.. Dyrare än plan men det blir säkert bra.. Kanske kör "Keps-setupen" med poncho-tarp över ingången ibland vid behov. Hej och hå, nu är man påtvingad hilleban igen efter många års uppehåll sedan ett Nallo 2.. :)

Ha! Så har Hilleban-imperiet fångat in ännu en rebell! Förstår din smärta när traktorstrålen letar sig ner plånboken, oh, the horror...! Är nog fel tillfälle att nämna vad jag sålde mitt Unna för när jag bytte till ett obet. anv. Akto till halva priset för något år sedan. Hur som är Unna helt klart ett utmärkt tält för det du pysslar med. Helt enligt devisen less-is-more och som, till skillnad mot enkeldukstält, funkar i alla lägen år efter år!
:)
 
Senast ändrad:
Å som extra salt på såret var jag förbi KG Jonnson idag på jakt efter en kompressionspåse och såg att de har 1000:- rabatt på alla Hilleberg i lager inklusive ett grönt Unna i hyllan.. När jag redan hunnit sprätta bort stora hemska varningslappen på det jag köpte på Naturkompaniet.. Fan. Iofs fick jag småplock jag knappt behövde för en 5 hundring som jag rafsade ihop snabbt med felparkerad bil utanför.. Ska man köpa Hilleberg i Stockholm just nu är alltså KG ett tips att kolla först..
 
Mest prylar vinner...

KG is da shit och i morgon börjar en annan stor butik sin rea med massor av tält!
Har bland annat detta tält och av recensionerna att dömma är det ju bombsäkert! Skrota bilen och fortsätt shoppa? ;)
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tundraman Lätta Soulo Bo och sova 12
sofiah Lätta tält för 2 pers Bo och sova 4
Heikkinen Tips på lätta tältspikar? Bo och sova 21
Martin Fjäderlätt Lätta USA-nyheter 2008 Bo och sova 0
andy69 Test av tre lätta ryggsäckar.. Bo och sova 0
Joakim Ambrosson Lätta sovsäckar Bo och sova 3
Sph1nx Lätta ett Hilleberg tält? Bo och sova 6
anton_karlsson_78_yahoo.se lätta tunneltips efterfrågas! Bo och sova 12
Anders262 Lätta tält till scouting Bo och sova 30
greenjuice UL: Lätta sovsäck utan blixtlås Bo och sova 20
Lätta blå tält Bo och sova 2
Johan123 Enkelt självstagande en- eller tvåmanstält Bo och sova 13
Salmiak Självstagande tält med sitthöjd och absid, ca 2,5 kg? Bo och sova 21
Erik_T Självstagande 3p tält Bo och sova 7
Vinylbrus Stabilt, självstagande vintertält för 2 personer Bo och sova 15
davidvpt Lätt & självstagande tält för 2p? Bo och sova 23
MagArne Helt självstagande 1-manstält Bo och sova 11
EagleOwl Självstagande kupoltält på klippor, 2p med hund Bo och sova 6
ABL Tips på självstagande tält Bo och sova 1
Daddy Självstagande tält 3 personer, max 4,5 kg Bo och sova 9
Eric R Göra Nallo 3 självstagande Bo och sova 5
AnneliK Tält lämpligt för hård mark? Självstagande? Bo och sova 8
Lina_Nilsson Tips om självstagande tält, tack! Bo och sova 6
Kalle E Självstagande - är det något att ha? Bo och sova 9
graylingman Billigt 2-manstält Bo och sova 10
UffeB 1-2-manstält med utsikt? Bo och sova 18
Stiffmeistern Söker äldre 1-manstält från Haglöfs Bo och sova 0
emiliafrost 2 eller 3 manstält? (Nallo/Nallo GT) Bo och sova 15
Mal A-one 4 manstält Bo och sova 15
A-one 4-manstält? Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.