lätt tjejryggsäck

Vill ha en rimligt lätt (helst inte mer än 2 kg) ryggsäck för vandring och kortare vintertur i fjällen. Närmast 10 dgr i Galicien. Kommer oftast att bära upp till drygt 10 kg, mkt sällan mer, och då finna gammal ryggsäck. Problemet är mest att hitta en anpassad till tjej, med kort rygg och lämpliga bröstremmar. Tar tacksamt emot tips, reser på lördag..

kolla in mitt "tjat" om Bergans Helium.
Min är mycket välsittande, lättpackade och rymliga 55-57 liter,kanske 40-literssäcken är helt optimal om du "aldrig" har mer än 10kg.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tips, du är ju tydligen lika lång som jag (167 cm och inte särskilt lång rygg, ca 41 cm?).
hittade fram till en sida på norska turistföreningen där de testat lätta damryggsäckar. Bergans Helium Lady 55 fick bäst resultat!
Saknar man inte fickor??

fickor

Fickan i locket är stor.sen är det ju meshfickor med resår på utsidan där man kan pula ner ett och annat.
Mot ryggplattan finns ett utrymme tänkt för vattenblåsa.
Där har jag låtit tältpinnarna och vindskyddet till köket stå.Det ger kanske lite extra stabilitet till packningen också.

Kan bli svårt att hinna få någon Bergans innan jag reser, verkar inte finnas i Stockholm (ska kolla med Sportkompaniet oxå) heller. Provat Osprey Aura och/eller Ariel? De finns i alla fall att få tag på...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips