Lätt syntetisk sovsäck?

Varför inte bara sy ett överdrag till din fleeceliner? Köp ett billigt tyg och ta fram symaskinen. Vill du vara extra myggsäker, gör det i dubbelt tyg, då får myggen det svårt.

En lätt nylonväv och ett par sömmar, bara.

Jag tror också att det bästa sättet är att "göra" en sovsäck av en liner med hjälp av Pertex tyg eller liknande. Det blir svårt att hitta en sovsäck som är svalare än LIM 50 med komfort på +16 grader.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Dylika säljs i varenda tyg och bäddbod och kallas av oss andra påslakan. De finns även i nylon om man letar lite extra. Sällan man kan köpa så mycket tyg såpass billigt.
Istället för tarp titta på duschförhänge.
Lite DIY och sen go tur

Här var det bra svar, jag får se om jag hittar något lätt och billigt tyg eller påslakan, eller om latskapen vinner och jag köper en LIM 50, eller kanske jag hittar någon annan sovsäck.
Tack allihopa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips