länktips sökes

Har någon nåt länktips för nybörjare inom fjällvandring? Behöver fördjupa mig om uppsättning av tält på fjället. I vilken vindriktning man sätter upp det osv. Hur funkar det med tältning på bergunderlag, tältpinnar el. inte?

Det finns mängder av info här på sidan (sök på tält...)

Här är en länk till ett känt märke och den info de erbjuder:
http://www.hilleberg.se/default_sv.HTM
Klicka på "produkter" och därefter "tältinfo". Ytterligare info finns under "information" och därefter "vintertältning"

Nu kanske du inte har ett tält av det märken men i stort så är det bara siffror som skiljer...

Maila mig om du vill ha mer specifik info!

Lycka till!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Har någon nåt länktips för nybörjare inom fjällvandring? Behöver fördjupa mig om uppsättning av tält på fjället. I vilken vindriktning man sätter upp det osv. Hur funkar det med tältning på bergunderlag, tältpinnar el. inte?
Brukar vara kortsidan mot vinden, tälta på berghäll kräver skapliga stenar att förankra tältet med, men det brukar gå bra, du kan kanske åchså kan hitta sprickor att kila ned en o annan tältpinne i.
Karolina P skrev om bra info, kolla upp det !
Lycka till
peter1959

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips