Längre leder

stugun??

Vart ligger de där "Stuguberget finns en helbultad 5/5+ också som är uppåt 70-80m. Bredvid denna går en mixad, dvs halvbultad led som är lika lång och även den runt grad 5 i förhållande till onda ögat och finns de med i föraren på sverigeföraren?

De heter Sverige och Finland och finns med på sverigeföraren, de ligger ca 100 m vänster om Onda Ögat. Jag ser dock att jag överdrivet en aning, de står som 6 (Sverige, mixade), och 6/6+ (Finland, helbult). Den helbultade är dock 5+ hela vägen med undantag för ett punktcrux på andra replängden, en slags mantling om jag inte missminner mig.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Om jag får ställa en fråga i en död tråd, lite synd att gravgräva, men ville inte skapa en ny tråd, just angående 40m leden på grännaberget, på sverigeföraren.se står det 6+11 bultar, då jag är relativt ny inom led klättring undrar jag varför 6+11, och inte 17 bultar?

Om jag får ställa en fråga i en död tråd, lite synd att gravgräva, men ville inte skapa en ny tråd, just angående 40m leden på grännaberget, på sverigeföraren.se står det 6+11 bultar, då jag är relativt ny inom led klättring undrar jag varför 6+11, och inte 17 bultar?

Utan att veta något om leden mer än det du skriver så verkar det som att det är 6+11 bultar på leden. Hade det varit 17 bultar hade det stått så.

6 bultar på en replängd, därefter 11 bultar på en annan replängd. Sedan kanske det är 6 ledbultar + standplatsbultar, plus 11 bultar + standplatsbultar, eller så är standplatsbultarna inräknade...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips