Längdskidor, Stockholm

Nytt år, nya möjligheter! Skidorna är nyvallade och behöver ut och äta meter, gärna med lite gott sällskap. Jag har studerat ut fina spår från Hammarbybacken och söderut, ända ner till Hellasgården om man så önskar beroende på dagsform och planering.

Jag:

* 27
* Ingen expert, men har väl börjat få hyffsad koll på tekniken
* Åker gärna långsamt och åker gärna snabbt, beroende på sällskap och planer

// Jocke

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag köpte längdskidor förra året och har åkt litegrann, nu är ju snöläget sådär...Mitt problem är att jag vill ha med hunden och då får man åka mest dåligt spårat eller ospårat, hundar är inte så poppis i Stockholm....Så har du förslag på mysig tur där inte folk skäller på en för att man har hund? :)
Men jag är inte så knusslig, bara man har med god fika eller grillar så är det ju hur mysigt som helst att åka ute i skogen där inga andra åkt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips