Längdskidor, Stockholm

Nytt år, nya möjligheter! Skidorna är nyvallade och behöver ut och äta meter, gärna med lite gott sällskap. Jag har studerat ut fina spår från Hammarbybacken och söderut, ända ner till Hellasgården om man så önskar beroende på dagsform och planering.

Jag:

* 27
* Ingen expert, men har väl börjat få hyffsad koll på tekniken
* Åker gärna långsamt och åker gärna snabbt, beroende på sällskap och planer

// Jocke

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag köpte längdskidor förra året och har åkt litegrann, nu är ju snöläget sådär...Mitt problem är att jag vill ha med hunden och då får man åka mest dåligt spårat eller ospårat, hundar är inte så poppis i Stockholm....Så har du förslag på mysig tur där inte folk skäller på en för att man har hund? :)
Men jag är inte så knusslig, bara man har med god fika eller grillar så är det ju hur mysigt som helst att åka ute i skogen där inga andra åkt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips