Längd/sort på turskida

Hej!

Vilken beslutsångest..

Jag väljer mellan:

Madshus Voss 205 cm vallningsbara eller Atomic Mountain BC 198 cm med fiskfjäll..

Ska ha dem till latja lite i skogen, skogsvägar och kanske lite på isen. En och annan dagstur på fjäll möjligen. Kanske pulka med barn,

Jag kan inte valla så jag tänke att vallningsfria är bäst. Men jag börjar bli lite osäker..

Jag är 186 cm o väger 83kg. Är 198 cm för kort??

Vilken skida skulle ni valt?

Tacksam för hjälp

//Magnus

210 skulle det vara på skidorna. är själv 188 cm och 2,10 m är bra för mig. sen är det beroende på om du kommer åka mycket i skogen och och på isen o latja i skogen så är nog ett billigare altenativ bättre än dyrt, för underskidan på skidan kommer få lida mycket.
vallningsfritt är det sämsta altenativet om du inte tänker åka skejt.

men smaken är som baken.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vikten?

Hej!

Jag har fått för mig att vikten är bättre att gå på än längden när man väljer skidor? Ska man tänka på samma sätt som när man väljer vanliga längdskidor dvs att ett papper nätt och jämnt ska gå under spannet?

//Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips