Längd på nybörjarskidor

Re Längd på skidor

Det beror lite på hur mycket du väger och hur mycket skärning du väljer på skidorna.
Om det är så att man väger mycket så väljer man en lång och om man väger lite så väljer man en kort.
Om det är så att skidorna har mycket skärning så väljer man också (oftast) en kort, och om de har lite så väljer man en längre.
Om jag ser till mig själv så kommer jag att i år åka på 180cm. Skidorna har mycket skärning men jag väger 90kg och är 196cm så för mig så kanns dessa korta, men jag kommer att ha en skida som svänger mycket och som är smidig att handskas med.

Lycka till och glöm inte att fråga säljaren vad han tycker.

Anders - utsidan.se

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips