Lägga in färdspår i kartbilden?

Hej.

Finns det något smidigt sätt att lägga in ett sparat färdspår i kartbilden på Friluftskartan PRO.

Jag har kikat lite på en gps som inte har funktionen med att spara färdspår? (Nuvi 500).
Jag har på nätet sett skoterledskartan som ser ut att vara något slags överlägg till friluftskartan.
Är det svårt att göra sånt?

Hittade tråden här på utsidan om att rita egna kartor (fastighetskartan) och det verkade riktigt besvärligt. Finns det något enklare sätt bara för färdspår?

Min tanke var att lägga in mina egna stigar/leder i kartbilden med hjälp av gamla färdspår...

...just nu snurrar det bara i huvet efter allt googlande om mapwel, mapedit, img2gps, gpsutility osv.....
 
Färdspår

kan ibland vara såpass felaktiga att jag inte skulle använda dem på en karta. Vissa modeller från Garmin har haft en del problem som delvis är lösta. Mitt intryck är att tät skog och eller störning från kraftledning kan spela roll.

Thure
 
kan ibland vara såpass felaktiga att jag inte skulle använda dem på en karta. Vissa modeller från Garmin har haft en del problem som delvis är lösta. Mitt intryck är att tät skog och eller störning från kraftledning kan spela roll.

Thure

Själv tycker jag att färdspår är riktigt bra. I mitt fall är det gamla beprövade spår jag talar om. Dessa spår stämmer mycket bra.

Hoppas någon vet hur man gör...
 
Jag vet exakt hur man gör.

Men tyvärr grundar min lösning sig på mjukvaror för många tusenlappar samt att du har licens för att vidareutveckla kartan.
 
Jag har på nätet sett skoterledskartan som ser ut att vara något slags överlägg till friluftskartan.
Är det svårt att göra sånt?
Skoterledskartan är troligen gjord i GPSMapedit på samma sätt som beskrivningen om att göra egna fastighetslinjer så det är lika besvärligt.
Min tanke var att lägga in mina egna stigar/leder i kartbilden med hjälp av gamla färdspår...
Att göra en karta eller lägga till är inte enkelt. Enklast är nog att med Mapwel göra en transparent karta.
 
Nuvi 500 sparar färdspår men det är allt eller inget som gäller, dvs antingen visas alla färdspår man har eller inga alls. Spåren sparas i en fil i GPX-format som är lätt tillgänglig via datorn så för den händige går det säkert att editera denna fil och lägga in de spår man vill ha i den.

Däremot går det bra att skapa flera rutter och ladda ner till Nuvi men jag tror det finns någon begränsning i hur många waypoints en rutt kan bestå av.

Örjan
 
Från groundspeak, http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=217083&view=findpost&p=3871768:
"The Nuvis that do a Trip log have the tracks in the current.gpx file, under the GPX folder. This file contains your Favorites and your tracks. The tracks are in segments based on when you turn your Nuvi off and on. The current.gpx file holds about 10,000 track points until it creates a new file called: 1.gpx in the Archive subfolder under the GPX folder. It will create 2.gpx and so on.

The tracks in the current.gpx file shows on the Nuvi in cyan. You can work with this file using programs such as G7toWin."
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
swimwhizz App för att lägga bild över karta. Navigering 9
Påveen Garmin dakota 20, göra rutter på datorn och lägga in på gps. Hjälp! Navigering 14
stenblock Lägga in stigar open street map Navigering 10
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
EvaR Lägga in koordinater i Basecamp? Navigering 6
KGE Lägga till kartor Navigering 1
NAB Lägga in gränser i Garmins gamla minneskort med hjälp av Mapwel Navigering 4
Brune Hur lägga till egna bilder till Googlemap? Navigering 2
jesperp79 kan inte lägga in kordinater i min forerunner 405 Navigering 3
forslund Lägga in många waypoints Navigering 23
grodanbolle Är det bra att lägga in olika kartor på samma minneskort? Navigering 6
ham Ändra eller lägga till i Fri Pro Navigering 7
Sundh Möjlighet att lägga in gränser? Navigering 3
sysop Lägga till information på Bluechart (60cs) Navigering 2
jonasolof off topic: var lägga bilder som ska länkas? Navigering 6
salis Kan man lägga in egna kartor i Garmin Quest/60cs Navigering 7
nkj lägga in karton Navigering 13
DTM Kan man lägga till kartor för Tyskland i TomTom3 sca? Navigering 1
tranuhässla Gps Garmin Venture, lägga in och ut waypoints Navigering 2
ulf S Kartor och färdspår Navigering 0
Brune BaseCamp och färdspår Navigering 2
duwall Lagra färdspår i mobiltelefon med Java. Navigering 3
niking Färdspår från Magellan Explorist XL till Fugawi Navigering 1
jörgen-1909 Import färdspår till Fugawi... Navigering 2
micke.lu Överföra gamla färdspår till GPS.... Navigering 4
Frea Omvandling färdspår till rutt för ytberäkning Navigering 5
anteboy65 Oregon visar kartbilden med fel färger Navigering 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.