Kyrgystan

Funderar på att åka till Kyrgystan på semester till sommaren, våren, eller hösten.

Letar efter lite information om hur lugnt det är (eller kanske rättare sagt oroligt). Okej att åka dit? Hur gick det efter valet. Nån som varit där nyligen? Eller har planer på att fara dit.
 
Hej,

min fru och jag cyklade i Tadzjikistan och sedan några veckor i Kyrgyzstan under sommaren 2009. Då var det lugnt i Osh och de södra delarna av landet men läget förändrades som bekant under 2010. Kolla Lonely Planets forum för Centralasien, svenska UD, brittiska FCO och nyhetssajter så får du en heltäckande bild av läget.

Hur länge ska du vara iväg? Om du har sex, sju veckor kan du fundera på att ta med Pamir Highway i resplanerna. Säg till om du vill ha tips..
 
Jag var i norra Kirgisistan en vecka i september, det var ingen fara alls. Även valet verkar ju ha gått lugnt till väga. Så med liten brasklapp för att det finns en liten risk att saker och ting kan ändras snabbt, tror jag inte du behöver oroa dig. Men boka inte flygbiljett onödigt tidigt och fortsätt hålla koll på uppdaterade forum :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hannulan Cykelsällskap Pamir Highway o Kyrgystan Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.