Kvikkjokk-Sulitjelma

Hej,

Har någon ute i cyberrymden erfarenhet av att skida Kvikkjokk-Sulitjelma eller omvänt (i verkligheten)? För att dryga ut turen finns en sommarled mellan Pieskehare och Staddajåkkå/Sårjåsjaure. Finns det kunskap om denna där ute?

Tacksam för svar
Kalle
 
Jag har skidat från Kvikkjokk till Sulitelma-glaciären för sådär 6-7 år sedan. Inget särkillt att säga om den turen. Ganska lätt skidåkning. Mycket skoter men mest trevligt och hänsynsfullt folk på dom. Därmed lättåkt i välpackade skoterspår. Vi tältade, så jag har inget att säga om stugorna.
 
Joda jeg har vel gått dette området en 8 10 ganger tror jeg. Første gangen for over 30 år siden:cool: (har jeg virkelig blitt såpass gammel:)) De fleste gangene har jeg gått på ski, men et par sommerturer har det blitt også.

Det er jo greit å gå, ikke de store høydeforskjellene, men enkelte laange seige bakker. Særlig den første opp fra Sulis til Ny-Sulis. Det er en grei rundtur å gå Kvikkjokk- Staloluokta-Sulis-Pieski-kvikkjokk. Det vanskelige partiet er da mellom Sorjus og Sulis, der er det høyt og det er værutsatt. I dårlig vær ville jeg gått tilbake til Stadda og tatt turen til Pieski og derfra til Sulis.

Her http://picasaweb.google.no/otto.stover/VinterturSverigeApril08# er bilder fra vår tur i april 08, vi brukte 6 dager på rundturen.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.