Kvikkjokk-Sulitjelma

Hej,

Har någon ute i cyberrymden erfarenhet av att skida Kvikkjokk-Sulitjelma eller omvänt (i verkligheten)? För att dryga ut turen finns en sommarled mellan Pieskehare och Staddajåkkå/Sårjåsjaure. Finns det kunskap om denna där ute?

Tacksam för svar
Kalle

Jag har skidat från Kvikkjokk till Sulitelma-glaciären för sådär 6-7 år sedan. Inget särkillt att säga om den turen. Ganska lätt skidåkning. Mycket skoter men mest trevligt och hänsynsfullt folk på dom. Därmed lättåkt i välpackade skoterspår. Vi tältade, så jag har inget att säga om stugorna.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Joda jeg har vel gått dette området en 8 10 ganger tror jeg. Første gangen for over 30 år siden:cool: (har jeg virkelig blitt såpass gammel:)) De fleste gangene har jeg gått på ski, men et par sommerturer har det blitt også.

Det er jo greit å gå, ikke de store høydeforskjellene, men enkelte laange seige bakker. Særlig den første opp fra Sulis til Ny-Sulis. Det er en grei rundtur å gå Kvikkjokk- Staloluokta-Sulis-Pieski-kvikkjokk. Det vanskelige partiet er da mellom Sorjus og Sulis, der er det høyt og det er værutsatt. I dårlig vær ville jeg gått tilbake til Stadda og tatt turen til Pieski og derfra til Sulis.

Her http://picasaweb.google.no/otto.stover/VinterturSverigeApril08# er bilder fra vår tur i april 08, vi brukte 6 dager på rundturen.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.