Kvikkjokk-Prinskullen till helgen

Hej

Jag funderar på att åka upp till Kvikkjokk i helgen och gå upp på prinskullen.
Har hört att det tar 3h att gå den sträckan tur och retur. Är det då med båtresan? Funderar på om man även hinner upp på Sjneraks topp samma dag eller om det kommer att bli för sent och mörkt?

Planen är att åka upp fredag kväll och hem på lördag kväll så jag har bara lördag på mig.

Sent from my SM-T700 using Tapatalk

Båtresan

tar någon minut;från hamnen och över till andra sidan Kamajokken.
Det blir ett bra långt träningspass om du först ska gå upp på Prinskullen och sen en sväng på Snjerak.(Spring....)
Vet inte hur trimmad du är,men jag skulle definitivt nöja mej med ett berg om dagen.
F.ö väntas inte nåt strålande väder likt det vi begåvats med de senaste tre veckorna.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Misstänkte det och hade till 90% uteslutit Snjerak. Springa och stressa är något man gör i tunnelbanan...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips