Kvalitetskapell till en Lisa?

Har en vkv Lisa som jag köpte för två säsonger sedan.
Är jättenöjd med kajaken på alla sätt och vis och tycker att det är en jättefin långturskajak.
Det enda jag inte är nöjd med är kapellet.
Jag har ett Kanuk kapell i någon form av galon material (tror det heter titex)
Blev tveksam på kvaliteten redan när jag fick hem det och mina farhågor har tyvärr besannats.
Nu har jag nött hål på kapellet rakt igenom tyget, det är helt enkelt slitet inifrån.
Har provat ett snapdragon, men det var figursytt för måsen och fungerade inte när man sitter så högt med benen som jag gör.
Min fråga är alltså, är det någon som känner till om det finns något bättre kapell till Lisan?

Vänliga hälsningar/ Kristoffer

Uppge sittbrunnsmåtten och kolla med http://www.kajak.dk. De plockade fram ett kapell åt mig som passade perfekt till en kajak jag hade tidigare. Det var ett standardkapell (Palm), men inte ett av de som finns på deras hemsida.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kanske Chillcheater?

Chillcheater har kapell i såväl neopren som i deras eget aquaterm-material.

Du ritar av sittbrunnens ytterkant på ett papper och märker ut din position i sittbrunnen. Detta i kombination med ditt midjemått ger dem underlag för ett skräddarsytt kapell.

Blir det bra då?

Vet inte, jag beställde före jul och jag har ännu inte fått leveransen.

http://www.chillcheater.com/products/shop.asp?cid=794&p=2

Ok!
Hiko kapellen som kajak.dk hade på bild såg intressanta ut.
Chillcheater är jag lite tveksam till.
Tror deras Aqauatherm material blir lite för tajt till Lisan.
Sitter ganska högt med knäna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips