kurs i skateteknik?

Jag har ganska nyligen införskaffat skateskidor, men upptäckte ganska snart att det där med tekniken var lite krångligt. Är det någon som har hört talasom kurser man kan gå för att lära in denna teknik. Det verkar finnas massor av sådana för att öva in teknik i klassisk åkning, men jag kan inte hitta några för fristil.
Uppsala eller Idre trakten vore i så fall alldeles förträffligt!

Magdalena

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har ganska nyligen införskaffat skateskidor, men upptäckte ganska snart att det där med tekniken var lite krångligt. Är det någon som har hört talasom kurser man kan gå för att lära in denna teknik. Det verkar finnas massor av sådana för att öva in teknik i klassisk åkning, men jag kan inte hitta några för fristil.
Uppsala eller Idre trakten vore i så fall alldeles förträffligt!

Magdalena

Har du frågat din närmsta skidklubb..? Nu är ju våren i princip här för oss söder om dalälven...men att träna skaterullisar är bra teknikträning och klubbarna brukar träna året runt...

Sen finns ju en mängd upplägg där man kan köpa en eller flera timmar tillsammans med instruktör. Jag skulle ringa en sådan och fråga om instruktion i skate istället för klassiskt, är nog inga problem för de flesta...och skulle de mot förmodan inte vilja lära ut skate så känner de säkert till någon som vill...

Lycka till!

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips