Kungsleden V 33

Hej,

Efter att ha tagit del av massor av bra tips och råd på Utsidan har jag bestämt mig för följande premiärvandring i Lapplandsfjällen (har tidigare vandrat vid Sylarna och Grövelsjön)
1.Nikkaloukta-Keb.station
2.Ev topptur påKeb
3.Keb station-Singi
4.Singi-Keb station
5.Keb station -Nikkaloukta

Mao en ganska lindrig vandring om jag förstått rätt.
Tyvärr har mina vandrarkollegor ( 4 från början) börjat vela en efter en, men jag har svårt
att bara låta drömmen om vandring i Lappland bara stanna vid en dröm.
Om ngn har intresse att hänga på antingen en bit eller hela vägen vore det kul.
Själv är jag 42 år och har som sagt prövat vandring i skogslandskap tidigare, dock aldrig själv.
Försöker att träna nästan dagligen för att kunna få ut så mycket som möjligt av turen

jag kommer att anlända Nikkaloukta Fredag 14/8

Återigen måste jag prisa denna hemsida för alla goda råd och tips, och inte minst inspiration !

Rätt men fel

Det var ju synd. Rätt vecka men fel plats i fjällvärlden, annars hade sällskap varit trevligt. Men det är en jättefin sträcka du ska gå - hoppas du får en riktigt fin tur!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
På tur...

ja det var synd, och om jag förstod dig rätt skulle du vandra vid Storulvån som också bjuder på fina vyer.
Låter intressant att ha hundsällskap, det kan vara nog så skönt med ett hundsällskap :)
Om ni kommer på andra tankar så vet ni var det finns ensamrävar :)
Hoppas att även ni får en fin tur i Jämtlandsfjällen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips