Kungsleden V 33

Hej,

Efter att ha tagit del av massor av bra tips och råd på Utsidan har jag bestämt mig för följande premiärvandring i Lapplandsfjällen (har tidigare vandrat vid Sylarna och Grövelsjön)
1.Nikkaloukta-Keb.station
2.Ev topptur påKeb
3.Keb station-Singi
4.Singi-Keb station
5.Keb station -Nikkaloukta

Mao en ganska lindrig vandring om jag förstått rätt.
Tyvärr har mina vandrarkollegor ( 4 från början) börjat vela en efter en, men jag har svårt
att bara låta drömmen om vandring i Lappland bara stanna vid en dröm.
Om ngn har intresse att hänga på antingen en bit eller hela vägen vore det kul.
Själv är jag 42 år och har som sagt prövat vandring i skogslandskap tidigare, dock aldrig själv.
Försöker att träna nästan dagligen för att kunna få ut så mycket som möjligt av turen

jag kommer att anlända Nikkaloukta Fredag 14/8

Återigen måste jag prisa denna hemsida för alla goda råd och tips, och inte minst inspiration !

Rätt men fel

Det var ju synd. Rätt vecka men fel plats i fjällvärlden, annars hade sällskap varit trevligt. Men det är en jättefin sträcka du ska gå - hoppas du får en riktigt fin tur!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På tur...

ja det var synd, och om jag förstod dig rätt skulle du vandra vid Storulvån som också bjuder på fina vyer.
Låter intressant att ha hundsällskap, det kan vara nog så skönt med ett hundsällskap :)
Om ni kommer på andra tankar så vet ni var det finns ensamrävar :)
Hoppas att även ni får en fin tur i Jämtlandsfjällen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips