Kungsleden V 33

Hej,

Efter att ha tagit del av massor av bra tips och råd på Utsidan har jag bestämt mig för följande premiärvandring i Lapplandsfjällen (har tidigare vandrat vid Sylarna och Grövelsjön)
1.Nikkaloukta-Keb.station
2.Ev topptur påKeb
3.Keb station-Singi
4.Singi-Keb station
5.Keb station -Nikkaloukta

Mao en ganska lindrig vandring om jag förstått rätt.
Tyvärr har mina vandrarkollegor ( 4 från början) börjat vela en efter en, men jag har svårt
att bara låta drömmen om vandring i Lappland bara stanna vid en dröm.
Om ngn har intresse att hänga på antingen en bit eller hela vägen vore det kul.
Själv är jag 42 år och har som sagt prövat vandring i skogslandskap tidigare, dock aldrig själv.
Försöker att träna nästan dagligen för att kunna få ut så mycket som möjligt av turen

jag kommer att anlända Nikkaloukta Fredag 14/8

Återigen måste jag prisa denna hemsida för alla goda råd och tips, och inte minst inspiration !

Rätt men fel

Det var ju synd. Rätt vecka men fel plats i fjällvärlden, annars hade sällskap varit trevligt. Men det är en jättefin sträcka du ska gå - hoppas du får en riktigt fin tur!

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
På tur...

ja det var synd, och om jag förstod dig rätt skulle du vandra vid Storulvån som också bjuder på fina vyer.
Låter intressant att ha hundsällskap, det kan vara nog så skönt med ett hundsällskap :)
Om ni kommer på andra tankar så vet ni var det finns ensamrävar :)
Hoppas att även ni får en fin tur i Jämtlandsfjällen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips