Kungsleden söderut från Abisko

Hallo,
Vandring hela Kungsleden söderut från Abisko på två veckor. Är det genomförbart? Har bra fysik och tänkte ha ca 20 kg med mig i bagaget.
Ha det fint!
Magnus

Samma idé

Vad kul att det finns fler som har samma planer som jag.
Jag ska nämligen också gå själv Abisko-Hemavan i sommar. Har beräknat att det tar mellan 14-17 dagar, beroende på om man vill pausa en dag och bara ta det lugnt! Sen spelar ju
självklart vädret en stor roll och om man klarar sig från skador. Men två veckor tycker jag är
fullt realistiskt!
Lycka till, kanske vi syns!
//Åse

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
går bra

Kungsleden på två veckor går utmärkt förutsatt att man är ordentligt förberedd. Leden är dessutom ganska trevlig att gå snabbt eftersom den är så underbart omväxlande.

Tufft men möjligt!

Hej Magnus!
helt klart möjligt, två militär lär ha gjort det på ca 9-10 dagar...men tufft blir det ju!
En mopis till mig planerade att göra samma sak och ringde STf i Abisko (??? osäker på om det var just Abisko men tror det...)och det är möjligt att skicka matpaket tils ig själv ut i skogen...så då slipper man att släpa maten med sig hela vägen...dessutom finns det ju mat att köpa längs vägen, men det antar jag att du vet...Ring och prata med dem ang. matleverans ut i skogen...Det kan nog ta sin tid att orna det!
Lycka Till!

En idé

Funderar faktiskt allvarligt om det går att vandra utan att ta med sig då mycket mat utan fixa det mesta längs vägen, t.ex. genom fiske etc. Då tar ju vandringen säkert dubbelt så lång tid men då färdas man ju mer "naturligt". Jaga får man ju inte göra men man kan ju äta lavar och annat. Lite frystorkat tar man ju i och för sig med sig som nödproviant...

Kanske man skulle göra en sådan tur nästa sommar (jag har tyvärr inte tid till det nu).
Finns det någon som gjort en sådan vandring eller känner någon som gjort det?
Ha det bra!
/Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips