Kul i branschen

avslutat103096

Avslutat
Jag snubblade på det här tältet på en sida nyss... måste ju säga att japanerna har lite udda namn på Hillebergs tält :)
1000009231.jpg

Har du några roliga bilder eller annat från utelivet?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Trodde det var kineserna.

Det roligaste i den där vägen är väl ändå den gamla godingen när Honda skulle introducera en ny modell och inte kollade om namnet kunde ha nån annan betydelse i Sverige innan de tryckte upp svenskt reklammaterial. Modellen hette Honda Fitta. De döpte snabbt om den innan bilden släpptes. Tror det blev Jazz.

Minns ett par slogans. Honda Fitta - ett dagligt nöje! Och bäst: Honda Fitta - liten utanpå men stor när man kommer in.

Trodde det var kineserna.

Det roligaste i den där vägen är väl ändå den gamla godingen när Honda skulle introducera en ny modell och inte kollade om namnet kunde ha nån annan betydelse i Sverige innan de tryckte upp svenskt reklammaterial. Modellen hette Honda Fitta. De döpte snabbt om den innan bilden släpptes. Tror det blev Jazz.

Minns ett par slogans. Honda Fitta - ett dagligt nöje! Och bäst: Honda Fitta - liten utanpå men stor när man kommer in.
Jag tror att alla asiatiska länder inte skiljer på r och l, jag var på en föreläsning i lingvistik om detta för många många år sedan.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
"Kurva" ska man i varje fall inte döpa saker till, som man vill sälja i Polen. Lyckas inte gräva fram det nu, men vill minnas att någon av IKEA.s småprylar i "camping & trädgård"-avdelningen hette just så.

Jag kommer ihåg de enorma reklambilderna för Mitsubishi Pajero som var stora som husväggar i Malmö.
Malmö är en stad där väldigt många olika språk pratas och ett ganska vanligt språk är spanska.
Att översätta Pajero från spanska till engelska förklarar bäst varför spansktalande hade vansinnigt roligt åt den reklamen;
Pajero -> Wanker

Senast ändrad:
Jag kommer ihåg de enorma reklambilderna för Mitsubishi Pajero som var stora som husväggar i Malmö.
Malmö är en stad där väldigt många olika språk pratas och ett ganska vanligt språk är spanska.
Att översätta Pajero från spanska till engelska förklarar bäst varför spansktalande hade vansinnigt roligt åt den reklamen;
Pajero -> Wanker
Jag var tvungen att googla "wanker".🤣

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.