Kryddor att ha med sig?

Jag har med salt, vitpeppar (malen), svartpeppar (krossad) i en sån tredelad "filmburk". Det räcker som sagt långt.
Sedan har jag ibland med torkad vitlök (finhackad), tomatpuré, curry, röd curry, parmesanost och olivolja.

/Ulf

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag fick tag på ett par små burkar (15 ml), tänkte först ha dom till flytande dite men det är nog bara kryddor som får plats.

lutar åt grovmalen svartpeppar, malen vitpeppar, paprikapulver, typ temjan/mejram samt antingen chili-spicemix eller cayenepeppar..

Utöver det blir det nog färsk chili, en liten burk salt och buljongtärningar..

Vi kommer i princip äta vegan så det måste finnas lite att smaksätta med..
Funderar på soja också..

Örtsalt

...är helt klart den viktigaste efter salt&peppar. Herbamare livar upp den tråkigaste maten. Just att det är lite vitlök i gör den så helgjuten. Skulle bli väldigt besviken om jag glömde den på en vandring...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips