Kraschat mapsource

Jag har fått problem med Mapsource, startar inte utan får felmeddelande som följer...

Mapsource.jpg

Någon som vet vad jag ska göra.. Har avinstallerat och försökt få bort allt från registret men när jag installerar på nytt blir det likadant..

avslutad210712

Gäst
Testa med att ladda ner microsoft visual c++ runtime library och installera det separat.

Testa att installera i en annan mapp

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fick också det meddelandet, det jag gjorde var att avinstallera allting som hade med Mapsource att göra.
Efter det gjorde jag en sökning i datorn för att hitta resten och tog bort det med. Sen var det bara att ominstallera från skivan igen. Tror det har med en uppdatering att göra...

Tror det har med en uppdatering att göra...

Jodå. Det brukar dyka när man byter till Mapsource 6.15 och/eller City Navigator 2009 NT. Undvik att göra det. Stanna kvar med Mapsource 6.13.7.

Jag har nu vid tre tillfällen rensat upp olika kompisars installationer. Senast idag. Jag tar bort rubbet och läser därefter in -

- en ren kopia av min egen installation. Dvs C:/Garmin där jag bl a har CNE2009NT.
- en .reg fil som jag exporterat från min dator.
- kompisens Unlock Codes.

Sedan funkar det.

Bl a funkar både 6.13.7 och 6.15.4. Det går bra att välja vilken man vill köra fast jag har ännu inte hittat någon anledning att köra 6.15.4. Märkligt att det inte finns en enda fördel! Varför finns 6.15.4 över huvud taget ????

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips