Kortare barnvänlig vandring i Chamonix-dalen?

Hej, jag och min 6-åriga dotter kommer att vara i området runt Chamonix-dalen några dagar i början av juli och nu söker jag tips på en kortare vandring, gärna med en övernattning. Har tidigare gått Mont Blanc runt, men utan barn, och minns bara vagt de närmaste liggande etapperna..

Stort tack på förhand!

Hej igen, lägger själv till lite mer information nu när planerna klarnat lite och hoppas så någon känner till området!

jag söker alltså tips på en kortare vandring, gärna med en övernattning, i området runt Mont Blanc. Ressällskapet har bil så vi är flexibla, lyxigt för mig som alltid släpar och åker kommunalt!

Min 6-åring har gått en del tidigare och vi letar efter ett ställe att övernatta på som även har servering så vi kommer inte att bära tungt.

Vi har inga krav på att vara i Chamonix eller så utan letar bara efter en barnvänlig övernattningstur. Planen är att en fredag eftermiddag i början på juli befinna oss i området och vi behöver sedan åka vidare måndag morgon. Antar det redan blivit ganska mycket folk då, och med tanke på den vandringstur som går runt Mont Blanc antar jag att det är förbokning på alla bergshytter/övernattningsställen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips