kort vandring omkring Växjö

Hejsan

Jag har tänkt ta med mig min 9:åring ut på en kortare vandring med en övernattning i närheten av Växjö. Vi behöver inte gå så långt men i alla fall en liten bit i fin natur. Vi vill komma bort från för mycket folk så ställen som Hissö och Bokhultet går bort. Det ska gärna vara lite mer avsides. Har någon bra tips på ställen / leder inom ett par mils radie runt Växjö? Helst i närheten av vatten.

//Askel

Utvandrarleden är vacker i den delen som går utmed Ronnebyån.
Leden är nog rätt lång. Men den delen som som går från Korrö, Tingsryds kommun, längs ån söderut är fin.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips